Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi Başladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, gençlerin dijital oyunlar ile olan ilişkisini ve sektördeki son gelişmeleri aktardı.
Türkiye 40 Milyon Aktif Oyun Tutkununa Sahip
Sayan, 2023 verilerine göre Türkiye'de 40 milyon aktif oyuncunun bulunarak dijital oyun pazarının 1,2 milyar dolara ulaştığını belirtti.
Roblox ve Güvenlik Önlemleri
Sayan, sosyal medya ve oyun uygulamalarındaki tehlikelere dikkat çekerek, “En son Roblox adlı uygulama radarımıza takıldı ve erişim engeli geldi.” dedi. Ayrıca bu uygulamanın Türkiye'de temsilcilik açma girişimlerini olumlu karşıladıklarını da sözlerine ekledi.
Küresel Pazar Büyüklüğü
Küresel dijital oyunlar pazarının 2023 yılında 187,7 milyar dolara ulaştığı, bu büyüklüğün bir önceki yıla göre %2,6’lık bir artış gösterdiği ifade edildi. Mobil oyunlar bu pazarda lider konumdayken, sektörün geleceği hakkında öngörüler de paylaşıldı.
Gençlere Güvenli Dijital Deneyimler Sunalım
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, oyun sektörünün yalnızca bir eğlence aracı olmadığını, aynı zamanda yeni iş fırsatları ve kültürel etkileşim için zemin hazırladığını vurguladı. “Güvenli Oyna” platformunun yenilendiğini, aileler için kaynak sunduğunu belirtti.
Kongre Süreci
Açılış konuşmalarının ardından panel oturumlarına geçilen kongre, 5 Aralık’ta sona erecek.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığında BTK konferans salonunda, 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi düzenlendi. Programa, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan (sağda) da katıldı.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığında BTK konferans salonunda, 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi düzenlendi. Programa, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan (sağda) da katıldı.