Tasarımcının Notu Sergisi Açıldı
Türkiye'nin grafik tasarım tarihini ele alan Tasarımcının Notu sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerle buluştu.
Serginin İçeriği ve Dönemleri
Bu sergi, 1970'li yıllardan 1990'lı yıllara kadar, kitapların tasarım sürecindeki dönüşümü gözler önüne seriyor. Serginin ön gösteriminde Salt Beyoğlu yönetimi ve basın mensupları bir araya geldi.
Deniz Ova'nın Yorumları
Salt Beyoğlu Genel Müdürü Deniz Ova, serginin uzun bir hazırlık sürecine sahip olduğunu belirtti. Ova, "Salt Araştırma olarak tasarım, mimarlık ve sanat konularında birçok arşiv çalışması yürütüyoruz ve bunları sürekli olarak genişletiyoruz," dedi.
Eda Sezgin'den Açıklamalar
Serginin küratörü Eda Sezgin, "Sergide kitap tasarımlarına dair 1975-2000 dönemini inceledik. Kitabın tasarım nesnesi olarak algılanması, dönemin sosyal, politik ve ekonomik dönüşümlerinin bir yansımasıdır," diyerek süreci anlattı.
1990'lar ve Tasarım Değişimi
Sezgin, 1990'lı yıllarda bilgisayarların tasarım süreçlerine dahil olmasıyla birlikte, kitap tasarımcılarının daha belirleyici bir roldü olduğunu vurguladı. Ayrıca, "90'larda kitapların içeriği ve biçimi üzerine deneysel yaklaşımlar ortaya çıkmaya başladı," ifadelerini kullandı.
Serginin Temaları ve Gelişimi
Serginin ikinci katı, 1990'ların kitap tasarımlarına ayrıldı. Sezgin, "Ucuz ve erişilebilir olan kitapların da güzel nesne olarak tasarlanmasının örnekleri burada yer alıyor," dedi. Son bölüm ise 2000'li yılların hemen öncesinde tasarımcıların özgün çalışmalarına odaklanıyor.
Serginin Amacı
Tasarımcının Notu sergisi, tasarımcıların rolünü ve kitap oluşum süreçlerindeki etkilerini ortaya koyuyor. Bu sergi, Salt Beyoğlu'nun üçüncü katından Forum'a doğru uzanıyor ve tasarımcıların kitaplarda belirleyici bir aktör olduğunu vurguluyor.
Son Tarih
Sergi, kitapların basılı ve elektronik olarak yeniden tanımlandığı 2000'li yılların tasarım kültürüne ışık tutarak, bu alanda derinlemesine bir bakış sunuyor. 2 Şubat 2025'e kadar Salt Beyoğlu'nda görülebilir.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.
Türkiye'de 20. yüzyılın son çeyreğinde grafik tasarım alanında yaşanan değişimi kitap üzerinden ele alan "Tasarımcının Notu" sergisi, Salt Beyoğlu'nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Serginin ön gösterimine Salt Genel Müdürü Deniz Ova (solda) ile Serginin küratörü araştırmacı Eda Sezgin (sağda) de katıldı.